• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Furán hangzik, igaz? Ami kétségtelen, az hogy a városi közlekedésre szánja a Canyon ezt az autós-kerékpárt.

Az innovatív koncepcióban vannak reális elemek, de buktatókat is rejt – járjuk kicsit körbe ezt a témát!

 

©Canyon

 

©Canyon

 

A Canyon egy németországi kerékpárgyártó, aki arra készül, hogy megépítse ennek az autó-bicikli hibridnek a prototípusát. A Future Mobility névre keresztelt koncepciójárműnek négy kereke van, de csak egyszemélyes, maximum másfél, hiszen a kapszulának hívott utastérnek van egy kisebb csomagtartója, ahol szükség esetén akár egy gyerek is szállítható. Maga a kapszula egy kabrióhoz hasonló: teljes védelmet nyújt az eső és a menetszél ellen, gombnyomásra nyílik és jó idő esetén nyitott tetővel is lehet vele furikázni.

 

©Canyon

 

A meghajtás az (egyik) legérdekesebb pontja a járgánynak. A egyik hajtás tulajdonképpen egy elektromos rásegítéses bicikli, vagyis az utas tekeri a pedálokat és legfeljebb 25 kilométer/órával haladhat. A 95 kg tömegű kerékpárautóban egy 2 kWh kapacitású akkumulátort helyeznek el, mellyel 150 kilométer is megtehető újratöltés nélkül és lehetőség van még egy, ugyanekkor akku beépítésére is. Autó üzemmódban a 60 km/órás sebességet képes elérni a jármű.

 

©Canyon

 

Lássuk az elképzelés előnyeit:

  • Kétségtelenül újszerű.
  • Kicsi, így a dugóban is jól boldogul.
  • A tervek szerit egyaránt használható lesz biciklisávban (jól jönne a körúton) és autósávban is.
  • Szinte fekvő helyzetben lehet tekerni a pedálokat, ami igazoltan kedvezőbb a hátnak és a térdnek, mint a klasszikus bicajokkal való közlekedés.
  • Ha unod a tekerést vagy nagyobb sebességre kapcsolnál elektromos hajtásra válthatsz.

A hátránya az, ami elvileg a legnagyobb előnye is, hiszen az autósávból –kerékpársávra és vissza váltás nem kevés baleseti kockázatot rejt magában. Ahogyan a Fast Company is rámutat, biciklihez képest túl gyors, autóhoz képest túl lassú és kicsi, így a sávok közötti lavírozása kimondottan veszélyes lehet.

A Canyon az Aacheni Műszaki Egyetem hallgatóival működik együtt a fejlesztés során.

 

2020-09-18
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.