• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Egykor hozzátartoztak az utcaképhez, de ma már csak elvétve látni egyet-egyet belőle… Lehet a ZiL-130-ból menő járgányt csinálni? Lehet!

 

© Fortepan / MHSZ

 

A ZiL–130-at a Szovjetunióban és Oroszországban a Lihacsov Autógyárban (ZiL) 1962–1994 között gyártották, ez idő alatt 3 380 000 darab készült belőle. Nem csoda tehát, hogy hazánkban is sok ilyen kék fényezésű, fehér orrmaszkos autót lehetett hajdanán látni.

A prototípusa 1958-ban a ZiL–164 utódaként debütált és az első öt kísérleti darab 1962-ben készült el. Ezek még a ZiL–164A kerekeit kapták, a kerek külső visszapillantó tükrökkel és több berendezéssel (pl. elektromos berendezések) egyetemben. Érdekesség, hogy az első olyan szovjet tehergépkocsi volt, amely az addig kizárólagosan katonai olajzöld (khaki) színűre festett elődjeitől eltérően polgári, világoskék–fehér fényezéssel is készült.

A járműveket V8 hengerelrendezésű, 5969 cm³ hengerűrtartalmú, 110,2 kW (150 LE) teljesítményű benzinmotorral szerelték fel, mellyel műúton 90 km/h-s maximális sebességet lehetett elérni.

 

© Fortepan / MHSZ

 

© Fortepan / MHSZ

No és most lessük meg, hogyan néz ki napjainkban egy magyar tulajdonban lévő menő ZiL, ízig-vérig újratervezve és egyedileg átalakítva.

 

Jön, megy, működik. Minden négyzetcentimétere hibátlan. MAN futómű, Air ride, hangolható kipufogó, hifi, full egyedi belső mellett meghökkentő méretek jellemzik a szörnyet. Az adrenalin gyors elérésért az eredeti ZIL V8-as benzinmotor a felelős.

Elképesztő lett a belső, amely a Pepita Quality Inside kezeit dicséri:

 

 

 

 

 

2020-08-06
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok